wtorek, 11 czerwca 2013

7 mitów na temat odchudzania

odchudzanie
Każdy, kto chce zrzucić zbędne kilogramy, potrzebuje samodyscypliny oraz zdrową , zbilansowaną dietę. Bardzo ważna jest jednak także wiedza obalającą mity na temat odchudzania.

Mit nr. 1: Najszybciej schudnę ćwicząc intensywnie na siłowni

Nie ma skutecznego i trwałego odchudzania bez wysiłku fizycznego - to pewne. Jak twierdzą dietetycy, podczas odchudzania  najważniejsza jest regularność. Bieganie, jazda na rowerze, joga, aerobik, zumba czy spacer z psem - każda forma aktywności jest dobra pod warunkiem, że działamy systematycznie.

Mit nr. 2: Jak będziesz solić potrawy, to nie schudniesz

Sól w diecie też jest potrzebna. Pamiętajmy, że sól którą dodajemy do potraw stanowi tylko 15% dziennego spożycia, pozostałe 85% dostarczają nam gotowe produkty. Najwięcej jest w pieczywie i w wędlinach. Ograniczmy więc spożywanie słonych, przetworzonych produktów, a pomożemy sobie w odchudzaniu. Jak wiadomo słone pokarmy zawierają dużą ilość sodu, który zatrzymuje wodę w organizmie.

Mit nr.3: Produkty light nie tuczą

Pamiętajmy że nie wszystkie produkty, które mają na etykiecie napis ,,Light'' są niskokaloryczne. Porównując liczbę kalorii do "zwykłych" odpowiedników zobaczymy, że różnica jest niewielka. Dzieje się tak dlatego, gdyż tłuszcz w tych pierwszych  został zastąpiony kalorycznymi dodatkami. Dlatego najlepiej wybierać te produkty light, które mają obniżoną również zawartość cukru i czytać tabele składników odżywczych.

Mit nr.4: Białe produkty są zdradliwe

Prawidłowo dobrana dieta nie jest oparta na kolorze potraw, ale na potrzebach organizmu. Barwa potraw nie jest wyznacznikiem ich kaloryczności. Kolor biały mają miedzy innymi: mleko, czosnek, seler, mięso niektórych ryb, śmietana, pieczywo, twarożek. Produkty te różnią się nie tylko zawartością kalorii, ale też ilością składników mineralnych, witamin, tłuszczów i przede wszystkim smakiem.

Mit nr.5 Owoce możesz jeść bez ograniczeń

Chcąc schudnąć należy jeść owoce między posiłkami i wybierać te z małą zawartością cukru np. cytrusy, maliny, jabłka, truskawki. Jedząc owoce  w nadmiarze dodatkowo wybierając te z duża zawartością cukru, możemy nawet przytyć. Dzieje się tak dlatego, że po zjedzeniu dużej ilości słodkich owoców tj. banany winogrona, czereśnie, gruszki wzrasta poziom cukru we krwi. Aby go obniżyć organizm wykorzystuje całą energie. W następstwie tego reaguje silnym głodem, domagając się zaspokojenia go choć drobną przekąską. Jedzmy wiec owoce, ale z umiarem.

Mit nr.6:  To, co zdrowe, jest drogie

Cenę produktów podnosi transport i konserwanty w nich użyte, po to, aby tę drogę przebyć bez utraty świeżości. Dlatego, najlepiej zapoznać się z ruchem ,,slow life'', kupować przede wszystkim żywność regionalną, wyprodukowaną blisko miejsca naszego zamieszkania. Drogo nie znaczy wcale lepiej, ani zdrowiej.

Mit nr.7:  Nigdy nie jedz wieczorem.

Niektórzy twierdzą że nie powinno się jeść po godzinie 18, bo spożyte o tej porze kalorie zamieniają się w tkankę tłuszczową. Jest to nieuzasadniony przesąd, gdyż każda niespalona  ilość kalorii zamienia się w tkankę tłuszczową, bez względu na porę jej dostarczenia naszemu organizmowi. Dlatego jedzmy lekkostrawne posiłki, najpóźniej 3 godziny przed snem. Organizm ma szansę na spalenie dostarczonych kalorii, a my nie mamy problemów z zaśnięciem.

Tak wiec, odchudzajmy się mądrze. Będzie to wtedy odchudzanie bardziej efektowne i bez uszczerbku na zdrowiu.

Źródło:
http://vitalia.pl/artykul3221_7-mitow-na-temat-odchudzania.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz